موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: خرداد 1397 - مرکز مشاوره اسپادانا

  • چگونه تربیت جنسی کودک را آغاز کنیم؟
    چهارشنبه, 30 خرداد 1397 18:32
    امروزه همه معتقدند هنگامی که والدین درمورد رابطه جنسی با فرزندان خود صحبت می کنند باید رک باشند و صادقانه صحبت کنند. پس از قرن‌ها تلاش و تشویق به محرمانه نگه داشتن مسائل مرتبط به امور جنسی، امروزه به طور ناگهانی همه توقع دارند که بار این اطلاعات را والدین به دوش بکشند. اما هیچ کس به آن ها آموزش نمی دهد که چگونه این کار را بکنند. چه بگویند، چه رفتاری داشته باشند و در برابر رفتار بچه ها چه واکنشی نشان بدهند.
  • راهکارهایی برای تربیت یک فرزند خوب
    چهارشنبه, 23 خرداد 1397 06:59
    کلید اصلی تربیت فرزند، استقرار سیستم حمایتی مستحکم در خانه است به طوری که کودک رشد طبیعی خود را طی کرده و از موفقیت‌ها و آرمان‌ها و آرزوهای خود احساس رضایت داشته باشد. هدف والدین باید کمک کردن به کودک در راستای کسب احساس لیاقت و اطمینان در خانواده و حمایت از او برای ساختن رویاها و اهداف خود باشد. این نکته‌های تربیتی مربوط به پیش از ورود کودک به مدرسه است و در تربیت فرزند مهم و ضروری است.
  • آیا درگیر سلفی گرفتن از خود هستید؟
    جمعه, 18 خرداد 1397 05:18
    احتمالا شما هم به سلفیتیز دچار شده‌اید. طبق یافته های جدید روانشناسی سلفیتیز یک شرایط ذهنی حقیقی که موجب می‌شود شخص احساس کند مجبور است دائم عکس بگیرد و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند.
    این واژه حدودا در سال 2014 مطرح شد تا سلفی‌ گرفتن‌های افراطی را توصیف کند اما تا امروز مورد تایید علمی قرار نگرفته بود. پژوهشگران دانشگاه ناتینگهام ترنت و مدرسه مدیریت تیاگاراخار در خصوص این عبارت بررسی‌هایی کردند و شش عامل انگیزشی موثر در سلفی گرفتن را یافتند.